torstai 12. marraskuuta 2015

Vinkunaa ja valitusta

No niin. Pääsinpä juuri sanomasta että minulla ei ole mitenkään kamalasti ollut raskausvaivoja... kun ne iskivät kerralla. Sunnuntai meni pahoinvoinnin kourissa ja tuntui että joka paikkaa särki, päästä varpaisiin. Siis ihan kirjaimellisesti, varpaisiin sattui, jalkoihin sattui, pohkeisiin sattui, reisiin sattui, mahaan sattui, selkään sattui, hartioihin ja niskaan sattui, päähän sattui! En tiedä mikä iski. Nappailin parasetamolia (yhtä tyhjän kanssa), yritin venytellä varovasti, pyörittelin lantiota pallon päällä kuten oli opetettu. Ihan turhaa, olo olo kurja. En tiedä oliko syynä lauantainen pacetunti, jonne uskaltauduin. Ehkä? Se harrastus taitaa nyt olla ohitse tältä erää, koska sain kesken homman supistuksen. Ei kovin pahan, mutta silti.

Viikko onkin sitten jatkunut aika kurjissa tunnelmissa. Ihan pahin särky tuntuu loppuneen, mutta nukkuminen on hankalaa kun varsinkin iltaisin alkaa sattua sinne ja tänne. Tiistaina olin vähällä oksentaa koko päivän. Olo oli kuin alkuraskaudessa. Nukuin sitten koko illan. Keskiviikko meni vähän paremmissa tunnelmissa, mutta tänään on taas ollut todella kurja olo.

Juttelin tutun neuvolan terkkarin kanssa, joka sanoi että tässä on nyt kyseessä ihan normaali raskausajan kurja olo, jolle ei oikein voi tehdä mitään muuta kuin ottaa sitä parasetamolia ja yrittää pysyä pienessä liikkeessä. Mutta kun oksettaa.

Liikunta on siis tällä viikolla jäänyt vähiin, mikä varmaan vielä pahentaa oloa, kun lihakset menevät jumiin. Plääh. En tykkää ollenkaan, en jaksa tätä tammikuun lopulle saakka, tai pahimmassa tapauksessa helmikuun puoliväliin. Sanokaa joku, että tämä vielä helpottaa?

2 kommenttia:

  1. Kyllä se helpottaa, viimeistään sitten kun masuasukki on maailmassa. :)

    Ei tuohon oloon helpota se joku korppu ja vesi? Mä en tiedä raskauksista mitään mut muistan lukeneeni ja kuulleenikin jostain korpuista jotka helpottaisivat oloa, vissiin sitä pahoinvointia.

    VastaaPoista
  2. Tosi kurjaa, et kolotuksia ja kipuja on tullu puhumattakaan siitä pahasta olosta. Yh.

    Mulla lievään kestoetovaan oloon auttoi joku pieni helppo syötävä. Omia "suosikkeja" oli esim. jogurtti, mandariini, suolakeksit, viinirypäleet, kurkkutikut... Joku mistä tykkää ja tuntuu et vois syödä. Niin ja pystyy syömään ilman allergista reaktiota ;) Niinkun oikeesti vaikka kerran tunnissa napostelee jotain. Vaikka haluis pitää huolta painosta ja verensokerista niin kannattaa tuossa tilanteessa kyllä sitä omaa oloakin ja sen helpotusta miettiä ja mennä sen mukaan mikä auttaa, vaikkei se oliskaan ihan just linjan mukaista syömistä.

    Myös kylmä vesi on kaveri. Vaikka sitruunalla maustettu. Jääpalojen imeskely, jos ei jaksa juoda koko ajan. Joskus öisin kun närästi viimesillä viikoilla kävin keskellä yötä juomassa lasillisen maitoa :D

    Noihin särkyihin ja kolotuksiin en osaa valitettavasti sanoa. Asennon vaihtelu, pieni liike sen mukaan mihin pystyy pahentamatta oloa. Tyynyillä tukee makuulla tai sohvalle koittaa rakennella omaa linnoitusta ;)

    Mulla loppuraskauden alaselän juilintaan auttoi vuorotellen kissavenytys, kobra (varovasti, eikä loppuun saakka) sekä nelinkontin yläkroppa pallon päällä roikottelu ja heijaaminen.

    Jaksamista <3

    VastaaPoista