maanantai 4. toukokuuta 2015

Liikuntaviikko 18

Enpä ole vähään aikaa kirjoitellut näitä liikuntaraportteja. Ja liikuntaloki näytti pitkään vain ristiä sairauspäivän merkkinä. Tällä viikolla olen vihdoinkin päässyt taas liikkumaan kunnolla... ja olen nauttinut siitä! Kunhan tosiaan ensin sain takapuolen raahattua sinne uimahallille tai salille. Kuulemma minun katoamistani oli jo vähän ihmetelty.

Viikonloppu on ollut ihanan sateinen, ja siksi olen uskaltautunut ulkoilmaan tavallista enemmän. Päivällä puuhailtiin takapihalla ja illalla kävin vielä pienellä lenkillä, uusia lenkkareita testaamassa. Ne ovat kirkkaan pinkit! Ja todella mukavat jalassa, vaikka ovatkin vain jotain halpismerkkiä. Kyllä näillä yhden vuoden varmaan kipittää.

Klassinen "en halua näyttää naamaani" -poseeraus. Huomatkaa kengät! Pinkkiä! <3 <3 <3 Niin ja päällä oli vuonna 2007 "liikun ja laihdun, ihan varmasti" -ajatuksella ostettu urheilutakki, joka on aina ollut joko vähän tai sitten täysin liian pieni. Nyt se on sopiva!

Uskaltauduin muuten ottamaan muutaman varovaisen juoksuaskelenkin! Olisipa mahtavaa, jos ensi syksynä olisin niin kevyt että voisin yrittää hölkätä lyhyitä matkoja. En ikinä ole hölkännyt tai juossut, jos ei siis lasketa mukaan jotain lapsuusaikaista juoksentelua. Osaisinkohan juosta? Edes hitaasti? En vielä, mutta jos syksyllä? Vai tuhoanko siinä vaan polveni? Luin viime talvena Jill Angien kirjan Running With Curves: Why You're Not Too Fat To Run, mutta en ole täysin vakuuttunut. Kirjailija taisi olla suurimmillaan vähän päälle satakiloinen, ja minä olen edelleen tukevasti 150+ -luokassa. Mutta... unelmia!

Tulevaisuus edessä, tämä viikko takana:

Heiaheia.com
Maanantai: Crosstrainer 60 min
Tiistai: Vesijumppa 45 min
Keskiviikko: Crosstrainer 60 min, fysioterapialiikkeita 15 min
Torstai: Vesijumppa 35 min, vesijuoksu 30 min
Perjantai: Välipäivä
Lauantai: Vesijumppa 45 min
Sunnuntai: Vesijumppa 45+45 min, jooga 45 min, pihatyöt 60 min, lenkkeily 30 min

Yhteensä 8,5 tuntia liikuntaa
Vuoden 2015 aikana yhteensä  121 tuntia liikuntaa
Viikon mitalit: crosstrainerilla 10 kertaa tänä vuonna, vesijumppaa 50 kertaa tänä vuonna, 20 eri lajia tänä vuonna

Hmm. Olen melko varma että olen unohtanut kirjata tekemiäni fysioterapialiikkeitä, koska tein niitä töissäkin ainakin kolmena päivänä. Toisaalta, ne ovat niin lyhytkestoisia juttuja, että eivät juurikaan vaikuta lopputulokseen.

Jostain syystä minulla on laiska olo, vaikka ei tuo viikko-ohjelma nyt niin kovin laiskan ihmisen ohjelmalta näytä... Yritän nyt ylipuhua itseäni olemaan tyytyväinen itseeni.

4 kommenttia:

  1. Hei! Tervetuloa takaisin, meinasin juuri eilen laittaa kommenttia, että mihin oikein olet jäänyt!? Kevätaurinko saa mielen sekaisin - täälläkin on pohdittu kevyttä hölkkäystä - tosin se ei kuulu repertuaariini... Ainakaan toistaiseksi. Iloisia ja aurinkoisia päiviä sulle!

    VastaaPoista
  2. Olet kyllä yksi hullu nainen tuon crosstrainerin kanssa! Maanantaina kokeilin taas työpaikan crosstarineria eikä se nyt natissut. Jaksoin polkea sillä tasan viisi minuuttia, sitten oli veto ihan kokonaan pois. Olet kyllä uskomaton, kun jaksat kokonaisen tunnin!

    Itse haaveilen myös juoksemisesta. En ole oikein uskaltanut aikaisemmin hölkätä tuon polven takia. Nyt olen hölkännyt lyhyitä matkoja (puhutaan kymmenistä metreistä) lenkin aikana eikä se ole aiheuttanut polvessa mitään tuntemuksia. En vain oikein kehtaa hölkätä. Tuntuu, että näytän ihan hömöltä löllyvän mahani kanssa eikä se maha muutenkaan hölkätessä mitenkään kivalta tunnu. Aion kuitenkin jatkaa pikkuspurtteja, aina jaksaa muutaman metrin pidemmälle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. I feel you, sister! Siis se mikä minua estää hölkkäämästä niitä muutamia kymmeniä metrejä jotka jaksaisin, on se hölmöltä näyttäminen! Ja nolostelen myös tuota hyllymistä... pahinta se on kyllä salilla, kun pitäisi tehdä "vuorikiipeilijää", ja siinä maha hyllyy ihan kamalasti. En ikinä kehtaa tehdä sitä jos joku muu näkee. Onneksi syksyllä on pimeää, jos sitten uskaltaisi. Ja silloin olen toivon mukaan alle 150 kilon. Maha vaan taitaa hyllyä entistä enemmän, kun pehmusteet katoavat :D

      (Olen oikeasti vähän hurahtanut tuohon crosstraineriin, tänään meni 70 min. Ja salilla crosstrainerit on vielä aseteltu niin, että maha on seinään päin, niin sen hyllyminen ei juurikaan näy muille. Takapuoli hyllytköön rauhassa, minä en näe sitä... Mutta alan jo epäillä että minun salillani on jotkut superkevyet crosstrainerit, kun en koe olevani mitenkään hyvässä kunnossa. Hengästyn jo kävellessä.)

      Poista