tiistai 14. huhtikuuta 2015

Pahamieli ja stressi

Nyt kaipaisin jotain vinkkejä stressin ja pahan mielen karkotukseen. Siis sellaisia, jotka eivät perustu siihen, että syön kaiken mitä kaapista löytyy ja nakerran jääkaapin kulmasta palasen.

Tänään jo kokeiltuja: musiikki, liikunta, halailu.

Vinkkejä?

10 kommenttia:

  1. Minulla auttaa se, että tapaan hyvän ystävän, jolle ensin kahvikupin ääressä puran pahan pahaa mieltäni tai meuhkaan ärtymystäni, ja sen jälkeen tehdään jotain mukavaa yhdessä. Eikä enää puhuta siitä ikävästä. Se yhteinen kiva voi sitten olla kävelylenkki tai vaikka shoppailukierros. Yhden kaverin kanssa parannetaan maailmaa aina kirpparikierroksella, ja etsitään kaikkia hirveyksiä toisillemme tyyliin "tämmöisen ostan sulle joululahjaksi". Usein löytyy jotain oikeastikin kivaa näiltä reissuilta. Minulla rentoutukseen toimii myös se, että haen kirjastosta jonkun kepeän kirjan, mielellään romanttisen vielä. Se vie niin mukanaan aina, että unohdan oman harmistukseni. Ehkä tärkein oppi jonka olen kuullut, on se, että riittää kun selviydyt tästä päivästä. Se pätee kaikkeen. Terveelliseen syömiseen ja laihduttamiseen, ja toisaalta stressaavaan tilanteeseenkin. Ei tarvitse tänään selvitä kuin tästä päivästä, joten ei kannata murehtiakaan pidemmälle asioita.
    Voimia ja halaus sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Sainkin juteltua yhden kaverin kanssa asiasta, ja olo parani vähän. Kotona sitten miehen kainaloon pötköttämään.

      Poista
  2. Mulla on tuollaisissa hetkissä helpottanut se, että ajattelen sitä, minkä takia laihdutan. Se ei välttämättä vie stressiä tai pahaa mieltä pois, mutta auttaa olemaan syömättä kaikkea mahdollista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on varmaan ihan hyvä taktiikka, tätä minäkin olen yrittänyt hyödyntää. Joskus vaan tulee sitten tunne, että mitä väliä, enhän minä tähän kuitenkaan pysty. Sinänsä ihan typerä ajatusmalli, josta pitää opetella pois. Se on vaan vaikeaa, kun sitä on toteuttanut yli 30 vuotta.

      Poista
  3. Hilman kommentista olen ihan samaa mieltä. Ja tosiaan päivä kerrallaan! Tsemppiä toivottaa
    -e-

    VastaaPoista
  4. Moikka!

    Monien mutkien kautta bongasin siun blogin ja ajattelin, että jos/kun olet facebookissa nii kokeileppa löytää miun ja miun ystävän perustama pikkuryhmä, johon kaikki ovat tervetulleita! :)

    https://www.facebook.com/groups/1585789808368589/ (hoikkien toppapöksyjen ja fitnessjumppahousujen ikioma zemppiryhmä"

    Myös miun blogia saa kurkkia.. http://sanzureenaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiva kun kävit! Käyn heti katsomassa blogisi :)

      Poista
  5. Mulla on ollut tosi vaikeita stressaavia aikoja firmani takia ja monia keinoja olen kokeillut. Liikunnasta (tanssi), koirasta ja ystävistä saan iloa, mutta kun yöllä herää panikoimaan, sydän hakkaa ja huolet painaa, ei niistä siinä hetkessä ole apua. Nyt olen kokeillut uutta juttua, ostin ihanat tussit ja piirrän. Kaikenlaisia kuvioita, kiekuroita, kukkasia ja väritä niitä :) Saattaa kuulostaa hassulta, mutta sain idea aikuisten värikirjasta Color me calm. Siinä keskittyy siihen värittämiseen, se on vähän kuin meditointia. Jos kynä pysyy kädessä niin kannattaa kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, tuo värittäminen voisi toimia. Katselin vähän Amazonista niitä aikuisten värityskirjoja, olivat komeitä! Ehkä pitäisi tilata sellainen.

      Poista