sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Liikuntaviikot 14 ja 15

Viikko 14 oli liikunnan kannalta ihan surkea viikkoa, koska makasin flunssan kourissa sängyn pohjalla suurimman osan viikkoa. Ärsyttävää, ja painon kannalta vähän ikävämpää, mutta minkäs teet. Flunssia nyt tulee silloin tällöin. Olin sen verran reporankana, että en jaksanut edes tehdä fysioterapialiikkeitä, mikä kostautui tällä viikolla polven kiukutteluna. Syyllinen löytyy peilistä, joten ei parane valittaa.

Nyt viikolla 15 olenkin sitten yrittänyt päästä takaisin normaaliin rytmiin. Olipa muuten ihanaa päästä taas liikkumaan! Kyllä sen huomaa, että olo on paljon parempi ja reippaampi, kun saa liikuteltua itseään. Teen päätetyötä, ja kun minulla sattuu olemaan nämä H/I-kupin etuvarustukset, niin niska- ja selkäkipuja alkaa helposti tulla jos liikunta jää liian vähiin. Ihan huolimatta siitä, että olen panostanut hyviin rintaliiveihin ja minulla on mahdollisuus seistä osa päivästä. Pitäisi muistaa taukojumpata, mutta se jää usein väliin koska joku kollega tai asiakas paukkaa aina paikalle heti kun yritän aloittaa jumppailun. Olisipa minulla ovi jonka voi sulkea...


Vähän aneemiselta kai tuo tämän viikon ohjelma näyttää, ei esimerkiksi yhtään salitreeniä. Ainoa kerran kun eksyin salille, päädyinkin pysyttelemään crosstrainerin kyydissä... ja olihan se hauskaa! Mutta nyt pitäisi ensi viikolla palata tavallisen saliohjelman pariin, jos aion saada jotain tulosta aikaiseksi. Ja pitäisi ihan oikeasti alkaa taas tehdä noita fysioterapian liikkeitä joka päivä, ei tästä polvesta muuten tule mitään. Ja on noloa mennä seuraavalle käynnille, jos edistystä ei ole tapahtunut.

Tavoitteet viikolle 16: 
1. Kaksi oikeaa, kunnollista salitreeniä.
2. Taukojumppailua!
3. Fysioterapialiikkeet joka päivä

Ehkä liian monta? Yritän olla stressaamatta liikaa. 

1 kommentti: