tiistai 24. maaliskuuta 2015

Ruokapäiväkirja: Maanantai

Maanantai oli melko kiireinen päivä. Aamulla suunnistin salille, sieltä suihkun kautta pikapikaa töihin, ja töistä jo etuajassa kohti keskustaa ja fysioterapiaa. Sieltä kotia kohti, ja koska huomasin olevani kotona etuajassa nappasin uimakassin ja ehdin maanantain vesijumppaan, johon en yleensä pääse töiden takia. Jumpan jälkeen vesijuoksin vielä vähän ja juoruilin puolitutun kanssa, sitten kotiin laittamaan ruokaa... ja lopuksi kuukahdin sänkyyn jo yhdeksän maissa. Oli ehkä hieman väsynyt olo. Nukuin kuin tukki.

Minulta pyydettiin kuvia ruokapäiväkirjan oheen, mutta en ole mikään kauniiseen asetteluun panostava ihminen. Mutta standardiaamupalani on ihan hyvän makuinen. Nautitaan sängyssä, jos suinkin mahdollista, kevätauringosta nauttien.

Aamiainen
  • Voileipää: kaksi riisikakkua, margariinia, kaksi viipaletta juustoa, kurkkua, salaatinlehtiä
  • Maitorahkaa, jonka joukossa puolukkaa
  • Kahvi ja maitoa
  • Lasillinen vettä
  • 238 kcal
Välipala 1
  • Banaani
  • 87 kcal
 Lounas
  • Lihakukkoa
  • Kurkkua, reippaasti pakastevihanneksia
  • Vettö
  • 704 kcal (Oho! Olipa siinä paljon!)
Välipala 2
  • Pensasmustikoita
  • 90 kcal
 Päivällinen
  • Ohuenohuita broilerin fileepihvejä, öljyssä paistettuna
  • Salaattia: lehtisalaattia, kurkkua, herne-maissi-paprikaa, raejuustoa, öljyä
  • Vettä
  • 740 kcal

Yhteensä:  1859 kcal

Olen ehkä hieman tyytymätön tämän päivän syömisiin. Iltapala jäi nyt välistä, kun väsytti liikaa ja nukahdin etuajassa. Olen yrittänyt pitää sääntönä, että aterioita ei jätetä väliin. Syömiset jakautuivat myös vähän turhan epätasaisesti, lounaalla ja päivällisellä paljon ruokaa, muilla aterioilla vähän. Mietin, kannattaisiko ehkä vähän tasoittaa ruokamääriä aterioiden välillä?

Huomasin myös, että näytän tarvitsevan välipalan myös aamulla, jos olen käynyt salilla. Saliaamuina syön aamupalan noin kello 6, ja lounas on vasta kello 12. Välistä tulee liian pitkä, ja nälkä ehtii kasvaa liian suureksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti