sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Liikuntaviikko 9

Ja vuoden 2015 yhdeksäs liikuntaviikko on ohitse. Tällä viikolla oli kaksi välipäivää, ja hieman harmittaa että Heiaheian treenilokissa on tyhjiä päiviä, mutta minkäs sille enää voi. Maanantai oli ihan suunniteltu lepopäivä, mutta keskiviikko ihan vaan laiskottelua. Oli tarkoitus lähteä kaverin kanssa vesijuoksemaan, mutta kaveri perui, enkä sitten saanut lähdettyä yksin. Tämän takia aamuliikunta sopii minulle paremmin - jos aamulla laiskottaa tai aamutreeni jää jostain muusta syystä väliin, asian voi korjata illalla. Iltalaiskottelun voi korjata vasta seuraavana päivänä.

Viikko 9: Mitaliviikko!

Toinen tämän viikon tavoitteista oli käydä salilla ainakin kaksi kertaa. Ei onnistunut, jäi yhteen kertaan. Perjantaina oli tarkoitus treffata PT ja vihdoinkin saada aloittelijan saliohjelma, mutta sehän sitten peruuntui viime hetkellä. Lohdutin itseäni vesijuoksulenkillä ja joogailulla, ja unohdin koko tavoitteen. Toinen tavoite oli joogata ainakin kahdesti, ja sen sain toteutettua.

Sain myös totetutettua viikon 7 tavoitteen, polkea crosstrainerilla ainakin 20 minuuttia putkeen... tosin poljin varmuuden vuoksi vielä viisi ylimääräistä minuuttia. Jännää, miten jalat olisivat jaksaneet polkea enemmänkin, mutta pää oli sitä mieltä että voisi jo lopettaa. Pitää joskus testata, miten kauan sitä oikeasti jaksaisi. Tämä oli siltä kannalta aika kiva onnistuminen, että kun muutama vuosi kävin kokeilemassa crosstraineria, jaksoin hädin tuskin polkea puolitoista minuuttia.

Mutta sainpas täyteen sekä 25 vesijuoksukertaa että 25 vesijumppakertaa! Seuraavaksi sitten kohti viidenkymmenen kerran mitalia. Vai saisinko tänä vuonna jopa sadan kerran mitalin? Ja sainhan minä tuonne vähän muutakin väriä kuin sinistä: kävelyä, sisäpyöräilyä, crosstrainerilla polkemista (vihreää), joogaa (oranssia) ja vesitrampoliinijumppaa (punaista).

Viikon 10 tavoitteet:
1. Käy salilla ainakin kaksi kertaa (kun et kerran viime viikolla käynyt)
2. Harrasta mahdollisimman montaa erilaista vesiliikunnan muotoa

4 kommenttia:

  1. Eikös kaksi lepopäivää viikossa ole kuitenkin ihan hyvä? Ei minusta liiallista ollenkaan :) Nauttiikin sitten siitä liikunnasta ihan eri tavalla ja kaipaa takaisin urheilemaan kun pitää välillä pari päivää välissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle riittäisi hyvin yksi, kun muutama liikuntapäivä yleensä on jotain kevyttä vesijumppaa tai kevyttä joogailua tai joku pikku kävelylenkki :)

      Poista
  2. Lepopäiviä pitää olla kanssa, että lihakset saa levähtää ja korjaantua. Eipä ole enää sinunkaan taulukkosi aivan yksivärinen ;-D. Ilmastointivaikeuksista huolimatta olet liikkunut hienosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään onneksi sataa <3 Pölyt pois ilmasta, ihanaa!

      Poista