sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Liikuntaviikko 10

Tällä viikolla liikunta on tuntunut jotenkin erityisen hauskalta ja hyvältä. En tiedä onko syynä kunnon kohentuminen vai se, että kun painoa on vähemmän, liikunta käy helpommaksi. Toivottavasti kyse on kummastakin asiasta. Viikon ainoa ongelma oli pohjekramppi, joka jostain syystä iski kahdessakin vesijumpassa. Olin mielestäni juonut tarpeeksi, joten en tiedä missä vika. Ehkä magnesiumista on puutetta?

Onnistuin myös kokeilemaan jotain uutta, nimittäin sauvakävelyä, ja saamaan treenilokiin vähän väriä (tosin sauvakävelyn pallura meni piiloon, voi ei!). Kaksi Heiaheia-mitaliakin pärähti, kymmenen kerran mitalit kävelystä ja uppotrampoliinijumpasta.

Heiaheian treeniloki sai hieman väriä viikolla 10/2015


Tälle viikolle asetin itselleni kaksi tavoitetta: 
1. Käy salilla ainakin kaksi kertaa (kun et kerran viime viikolla käynyt)
2. Harrasta mahdollisimman montaa erilaista vesiliikunnan muotoa

Kävin tosiaan kaksi kertaa salilla, mutta pitäydyin edelleen kuntopyörän ja crosstrainerin parissa. Ensi viikolla pääsen toivon mukaan kokeilemaan jotain muutakin. Vesiliiikuntapuolella valikoimaan kuului vesijuoksua vyön kanssa, vesijuoksua vesijuoksukengillä (on muuten ihan erilaista!), vesijumppaa matalassa vedessä, vesijumppaa syvässä vedessä ja vesijumppaa trampoliinilla. Muutaman uintivedonkin otin, mutta niitä oli sen verran vähän, että niitä en oikein voi laskea. Uintitekniikkani on sen verran surkeaa, että ei sitä oikein kuntoiluksi voi sanoa. Harmittavasti yhdessäkään käyttämässäni uimahallissa ei ole tarjolla vesizumbaa, aqua combatia tai vesinyrkkeilyä, joka näyttää hurjan hauskalta.

Syömisen hallintakin oli tällä viikolla jotenkin yllättävän helppoa. Selvisin jopa pienimuotoisista sukujuhlista syömättä mitään sokerista. Luulen, että juhlan järjestäjät ovat itsekin tekemässä elämäntaparemonttia, sillä pöydässä oli paljon erilaista suolaista hyvää mutta terveellistä, ja makealta puolelta pelkästään syntymäpäiväkakku, jonka jätin väliin tällä kertaa. Sain silti syödä tarpeeksi kaikkea muuta hyvää.

Nyt toivotaan, että ensi viikko menisi yhtä sujuvasti. Ja ensi viikolle vain yksi liikuntatavoite:
1. Kokeile uusia asioita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti