sunnuntai 8. helmikuuta 2015

Liikuntaviikko 6

Maanantai: Crosstrainer 15 min, kuntopyörä 15 min, kehonhuolto 45 min.
Tiistai: Kevyempi vesijumppa 45 min.
Keskiviikko: Lepopäivä
Torstai: Kuntopyörä 25 min., crosstrainer 10 min, kävely 70 min, vesijumppa 45 min.
Perjantai: Jooga, 45 min. + 25 min.
Lauantai: Vesijumppa 45 min. + 40 min.
Sunnuntai: Vesijumppa 45 min. + 40 min., kävely 90 min.

Tällä viikolla tuli Heiaheian mukaan täyteen 40 tuntia liikuntaa tänä vuonna. Uskaltaisiko tavoitteeksi ottaa 365 tuntia vuonna 2015? Se tarkoittaisi keskimäärin tuntia per päivä. Käytännössä toki enemmän joinakin päivinä, koska välipäiviäkin pitää olla, ja varmasti tulee sairauspäiviä ja muuta taukoa vuoden aikana.



Uskaltauduin uudestaan kehonhuollon tunnille. Nyt sujui vähän viime kertaa paremmin, vaikka on osa noista jutuista aika vaikeita edelleen. Tällä kertaa tunnilla oli paljon vaikutteita joogasta, ja siitä taisi olla minulle apua. Teimme m.m. alaspäin katsovan koiran, ja se sujui pehmeällä alustalla tavallista paremmin. Testailin myös miten paljon jaksan polkea crosstrainerilla ja kuntopyörällä. Crosstrainer sattuu ikävästä toiseen jalkaan... ehkä tarvitsen paremmat kengät? Pyörällä jaksaisin vaikka kuinka kauan, ainakin noilla kevyillä tehoilla mitä kokeilin. Hiki kyllä tulee, ja hengästyn mukavasti.

Yritin lisätä arkiliikunnan määrää kävelemällä lyhyitä ja vähän pidempiäkin siirtymämatkoja oikeastaan jokaisenä päivänä (näitä lyhyitä, 15-20 minuutin pätkiä en ole laskenut liikuntaan). Valitsin myös usein portaat hissin sijasta, mutta ihan joka kerta ei onnistunut.

Ensi viikon tavoitteet:
1. Arkiliikuntaa, arkiliikuntaa
2. Polje ainakin 20 min. putkeen crosstrainerilla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti